Hoe komt het dat een rok zich draait als je hem aan hebt?

's-Ochtends doe ik mijn rokje aan met de rits van achteren en enige tijd later zit hij zowat van voren. En dat herhaalt zich door de dag heen.
Is daar iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.1K

Antwoorden (2)

Weinig aan te doen helaas.
De oorzaak kan de stof zijn of het slecht geknipt zijn van de stof. Niet 'recht op draad' heet dat, dus dat het patroon niet goed 'recht' op de stof ligt.
Maar ook bij wat rekbare stoffen gebeurt het vaak dat de rok gaat draaien als hij door het dragen van vorm 'verandert'.
Heel stil zitten of regelmatig recht doen zijn de oplossingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad aan de stof liggen, scheve naad of gladde binnenvoering.

Als de rok makkelijk draait, krijg je bij de loopbewegingen die je maakt al vanzelf een draaiing. Dit komt omdat een mens niet symetrisch loopt. Dit is minimaal, maar daardoor gaat je rok wel "schuiven". Als het goed is merk je dus ook, dat hij altijd dezelfde kant op draait...